Skip to content
Wij helpen jou en jouw organisatie groeien.

Basistraining gesprekstechnieken

Leer het goede gesprek te voeren
Ontwikkel jezelf en je organisatie
Praktisch en leerzaam
Leer van andere deelnemers

De kracht van de juiste gesprek-skills is enorm. Bij de juiste inzet kan het de-escalerend, stimulerend en prestatieverhogend werken.  Maar het kan ook bij een verkeerde inzet de oorzaak zijn van escalatie en demotivatie. Met onze training helpen wij jou aan de hand van theorie en praktijk om zoveel mogelijk rendement uit jouw gesprekken te halen.

Basistraining

Gesprekstechnieken

Plaats en data:
Onze trainingen worden verzorgd op locaties in de regio Achterhoek & Twente.

  • 8 oktober 2024
  • 21 januari 2025
  • 13 mei 2025
Opleidingsduur: 1 dag 9.00 – 16.00 uur
Verzorgd door docenten met zeer ruime praktische ervaring
Ook incompany (maatwerk)trainingen

€ 695,- ex. BTW
Inclusief lesmateriaal, lunch en hoge toegevoegde waarde.

€ 2.750,- ex. BTW
Voor onbeperkte deelname training & coaching. Klik hier voor meer informatie.

Aanmelding training Gesprekstechnieken

Wilt u de factuur per mail?

Afwijkende factuurgegevens?

Gegevens cursist

Gegevens extra cursist

Doe kennis op die morgen ingezet kan worden

Elk gesprek staat op zichzelf en afhankelijk van het doel kun je verschillende technieken inzetten.  Verschillende technieken zoals OEN en LSD komen in de opleiding aan bod.

Elk effectief gesprek heeft een zogenaamde ‘kop – romp – staart’ structuur: een begin, een kern en een einde. We leggen je uit hoe deze structuur is opgebouwd en welke voordelen dit jou biedt.

Wanneer we in de rol van leidinggevende een gesprek met een medewerker willen voeren om te duiden dat iets niet is goed gegaan willen we diegene er vaak op aanspreken. In plaats van aanspreken helpt het dan vaker om de situatie te bespreken. Op welke wijze dit het beste kan leer je tijdens de opleiding.

Gesprekken voeren gaat zeker niet alleen over je boodschap goed overbrengen. Je vermogen om te luisteren en te interpreteren wat de ander zegt, is minstens zo belangrijk.

Een slecht nieuwsgesprek voeren betekent dat je een bericht moeten overbrengen dat voor de ontvanger een negatieve betekenis heeft.  Structuur in de opzet van een slecht nieuwsgesprek geeft houvast om de inhoud goed over te brengen en aandacht te geven aan de ontvanger.

Als leidinggevende krijg je regelmatig te maken met conflicten en bezwaren. We leggen uit op welke wijze je dit kunt aanpakken om het beste resultaat te realiseren.

Meer informatie >

Heb je vragen over deze training?

Edwin van Kleef
Adviseur
Tom Klinker
Tom Klinker
Trainer
Meer informatie over onze training 'Gesprekstechnieken'

De kracht van de juiste gesprek-skills is enorm. Bij de juiste inzet kan het de-escalerend, stimulerend en prestatieverhogend werken.  Maar het kan ook bij een verkeerde inzet de oorzaak zijn van escalatie en demotivatie. Met onze training helpen wij jou aan de hand van theorie en praktijk om zoveel mogelijk rendement uit jouw gesprekken te halen.

Voor wie is de training interessant?
De opleiding is gericht op ieder die zich willen ontwikkelen in gespreksvaardigheden.

Doelstelling van de training
• Actief en passief leren luisteren
• Inzicht in de verschillende gesprekmodellen en vaardigheden
• Weten hoe je een effectief gesprek kan voeren
• Je leert een gesprek effectief op te bouwen.
• Je weet hoe je verschillende gesprekken kan voeren

Trainingsduur
De opleiding duurt 1 dag. De lesdag duurt van 09:00 uur tot ongeveer 16:00 uur.

Cursuslocatie
Onze cursussen worden verzorgd op locaties in en/of rondom Doetinchem.

Gewenste voorkennis en denkniveau
Er worden geen specifieke eisen gesteld aan de voorkennis. De training is op MBO+/HBO-niveau.

Studiebelasting
De studiebelasting beperkt zich tot het volgen van de training en enkele praktische oefeningen voor op het werk..

Prijs
De investering voor deze training bedraagt € 695,- Dit is inclusief lesmateriaal en lunch, exclusief BTW.

De docenten
De training wordt verzorgd door docenten die een zeer ruime praktische ervaring hebben op het vlak van  gesprekstechnieken.

Wij zijn trots! Klanten beoordelen ons met een:

Onze beoordelingen.

Bekijk de beoordelingen van onze klanten.

Ervaringen van anderen.

Nuttige training

Ik heb een heel erg nuttige en goed verzorgde trainingssessie gehad Managen van je aandacht en doelen, waarbij o.a. het…

Janine Grievink
Metaflex Doors Europe B.V.
Back To Top