skip to Main Content
Korte en krachtige workshop
Leer wat een effectieve manier is
Praktisch en leerzaam
Leer van andere deelnemers

Maak jezelf zelfverzekerder voor het geven en ontvangen van feedback.

Een collega aanspreken op ongewenst gedrag is voor de meesten van ons een lastige beslissing. Met deze workshop leer je hoe flinke stappen in kunt maken zodat jij op een zelfverzekerde manier feedback kan geven.

Workshop:

Feedback geven en ontvangen

Plaats en startdata:
Havezathe Carpe Diem Vethuizen (Zeddam)
Als een fysieke opleiding vanwege corona niet mogelijk is, verzorgen wij deze online (virtual class room).

  • 01-01-01
Opleidingsduur: 1 dag, 9.00 – 16.00 uur
Doelgroep: Iedereen die op zelfverzekerde manier feedback wil geven en ontvangen
Verzorgd door docenten met zeer ruime praktische ervaring

€ 695,- ex. BTW
Inclusief lesmateriaal, lunch en hoge toegevoegde waarde.

Doe kennis op die morgen ingezet kan worden

Je leert meer over de definitie van feedback. Belangrijk om te weten wat het verschil is tussen kritiek, feedback, klacht of compliment.

Er zijn verschillende manieren om feedback te geven. Leer welke voor jou het beste werkt passend in de situatie

Leer te kijken naar de context en de persoon zodat je feedback kan geven die effectief is.

Leer hoe je zelf niet in de verdediging gaat als er feedback wordt gegeven. Leer hoe je zelf niet in de aanval gaat wanneer de ander in de verdediging schiet.

Feedback is een manier om de wens uit te spreken dat iemands gedrag veranderd. Dit gedrag heeft invloed op de omgeving en/of op de feedbackgever.

Het geven van feedback kan spannend zijn en ligt vaak op de grens van ratio (benoemen van gedrag) en emotie (wat doet dit gedrag bij mij).

Heb je vragen over deze opleiding?

Symbus-Edwin_van_Kleef

Edwin van Kleef
Adviseur

Meer informatie over de workshop ‘Feedback geven en ontvangen’

Een collega aanspreken op ongewenst gedrag is voor de meesten van ons een lastige beslissing. Voordat we besluiten om negatieve feedback te geven, zijn er allerlei redenen te bedenken om dat maar niet te doen: Wat zal zij er wel niet van vinden? Wie ben ik dat ik …? Moet ik dat maar niet aan de baas overlaten…? Het zal mijn tijd wel duren, ik waag me er niet aan. Straks wordt hij woedend en we moeten wel samen nog aan het project werken. Enzovoort.
Als we toch een poging wagen, zullen we de algemeen menselijke neiging hebben om het te bespreken punt zo klein mogelijk te maken en/of te veel in te pakken. We zijn dan huiverig om het te bespreken onderwerp glashelder te benoemen. We houden het liever wat algemener, zodat het minder hard aankomt.

Voor wie is de opleiding interessant?
De opleiding is gericht op medewerkers die op een zelfverzekerde manier feedback willen geven en ontvangen.

Doelstelling van de opleiding
• Krijg inzicht in een vorm voor effectieve feedback
• Leer alle aspecten bij het geven van feedback. Van gesprekstechnieken tot de invloed van non-verbale communicatie
• Maak je verschillende methodieken eigen.
• Oefenen
Opleidingsduur
De opleiding duurt 1 dag. De lesdag duurt van 09:30 uur tot ongeveer 16:00 uur.

Cursuslocatie
Onze cursussen worden verzorgd op locaties in en/of rondom Doetinchem waarbij vanzelfsprekend alle corona-maatregelen in acht worden genomen.

Gewenste voorkennis en denkniveau
Er worden geen specifieke eisen gesteld aan de voorkennis. De opleiding is op MBO/HBO-niveau.

Studiebelasting
De studiebelasting beperkt zich tot het volgen van de opleiding.

Prijs
De investering voor deze opleiding bedraagt € 695,- Dit is inclusief lesmateriaal en lunch, exclusief BTW.

De docenten
De training wordt verzorgd door docenten die een zeer ruime praktische ervaring hebben op het vlak van communicatie technieken en gespreksvoering.

Doorgang opleiding en corona
Mocht het door geldende coronamaatregelen niet mogelijk zijn om de opleiding op locatie te verzorgen, dan bieden we een online oplossing aan (virtual classroom).

Back To Top